Jednou nohou v Tibetu - část 2. - Historické město Lijiang

Další mezizastávkou na cestě k hranicícm Tibetu bylo Lijiang s překrásným historickým centrem.

Noční vlak přijel na čas a tak jsem se v 7 hodin ráno za svitu vycházejícího Slunce ocitla na vlakovém nástupišti. Do města to bylo jen asi 10 minut pěšky. Rána mám hrozně ráda, nejvíc ty okamžiky, kdy celé město ještě spí a já se můžu procházet bez davu lidí. To byla asi nejkrásnější část celého pobytu v Lijiangu - "to" ráno, než otevřou trhy a obchody, bez lidí a zmatku ... ten klid


Městečko je na seznamu UNESCO, takže jsem očekávala opravdu spoustu turistů, ale nakonec se ukázalo, že to nebude tak horké. Celý den jsem strávila procházením se po malých uličkách historického města a odpoledne se vydala do nedalekého parku, odkud byl překrásný pohled na nedalekou horu Jade Dragon Snow Mountain, jejíž vrchol leží v nadmořské výšsce skoro 5600 m.
východ Slunce ve městě Lijiang
Staré město a místo na snídani s místními lidmi
Město leží již v poměrně vysoké nadmořské výšce
Pohled na "Jade Dragon Snow Mountain", jejíž vrchol leží v nadmořské výšce 5600m
Pohled na "Jade Dragon Snow Mountain", jejíž vrchol leží v nadmořské výšce 5600m
Pohled na staré město
Staré město
Staré město
Staré město
Staré město
Pavouků bylo ve městě extrémně mnoho
V oblasti kolem města Lijiang také žije jedna z 56 uznávaných národnostních menšin v Číně a to Nasiové (Naxi). Řemesla mě zas až tolik nelákají, ale jakmile je řeč o jídle, tak na to slyším hned. Výběr restaurace na oběd byla jasná volba - místní Naxi kuchyně. Objevila jsem perfektní místo přímo ve starém městě, celý interiér byl ze dřeva a dalo se sedět venku na terase a pod sebou jste mohli sledovat místní, jak připravují dané jídlo ... S výběr jídel byl jasný - samé lokální speciality.
vchod do restaurace
venkovní terasa
doslova otevřená kuchyně 😀
tradiční Naxi pokrm - rýžové nudle s arašídy
rýže v bambusu (bamboo rice)
tradičně upravené kuře v Naxi stylu
Město Lijiang je speciální ještě jednou věcí a to, že je tam Pražská kavárna s celkem zajímavou historií, dokonce je i na seznamu doporučených míst v Lonely Planet průvodci. Provincie Yunnan je navíc jediná v Číně, kde se pěstuje káva a není divu, že jsou zde kavárny doslova na každém rohu. Vyzkoušet speciální odrůdu "peaberry" byla téměř povinnost.

Zůstala jsem jednu noc, druhý den ráno na mě totiž čekalo dobrodružství v podobě dvoudenního putování soutezkou "skákajícího tygra" ...